piatok, 12. augusta 2016

Čítala som /manhwu/ - Annarasumanara

***


***
Popravde, síce som zmazala rubriku recenzie a nechcela som už nič podobné zakladať, no napokom som si povedala, že dám tomuto článku maximálne subjektívny charakter a zaradím to k veciam, ktoré ma oslovili a nadchli. A nuž, Annarasumanara ma nielen oslovila, ale aj nadchla.

***

Dozvedela som sa o tej manhwe prostredníctvom -článku- u Tsuki a teda otvorila som ho už len preto, že malo ísť o niečo, čo sa jej páčilo. Lenže po otvorení som zistila, že to asi bude zároveň aj niečo, čo sa bude páčiť mne, pretože už len ten typ kresby ma očaril. Je taká jemná, nenásilná a nemyslím si, že by sa našiel niekto, komu by vadila. Vlastne táto kresba má jedno veľké kúzlo, je originálne symbolická, s čím som sa asi ešte nestretla. Už aj bez slov, bez písmen podáva čitateľovi metafory a má svoj osobitý význam. Je to skutočne dielo prešpekulované a tie detaily ma proste dostali. 


O čom toto dielo je, opíšem len v krátkosti...

Príbeh sa točí okolo mladej školáčky Ai, ktorá okrem tvrdého štúdia, musí zvládať taktiež brigády, starostlivosť o svoju mladšiu sestru a všetky každodenné záležitosti, patriace skôr do rúk dospeláka.
Chce čo najskôr vyrásť, nájsť si dobrú prácu a žiť so o niečo lepšie. Cíti sa ukrivdená a sklamaná životom, ale jedného dňa stretáva tajomného, staršieho muža, ktorý sa jej spýta, či verí v mágiu.
Od toho okamihu sú jej dni obohatené aj o niečo iné, ako len jej doterajšie problémy a starosti.

***

/ Úprimne sa priznám, táto manga mala na mňa aj vzdelávací účinok a zistila som, že viem z angličtiny viac, ako každému tvrdím :D - vlastne ma to aj príjemne povzbudilo a prestala som si o sebe myslieť, že nie som schopná poskladať už ani jednu, jedinú a zrozumiteľnú vetu. /

***

Na tomto diele nie je ale kresba jediné, čo stojí za reč. Je to nepochybne aj príbeh samotný. Vlastne ma prekvapilo, že nešlo o nič preafektované so scénami a situáciami, ktoré bežne v komiksoch vidíte- ale to bude asi tým, že ide o kórejský komiks. Ehm ehm, na lepšiu predstavu- porovnajte si japonskú a kórejskú doramu a budete chápať, čo tým myslím :D
Ten dej sám o sebe nebol neviem ako moc zložitý, ale napriek tomu bolo v ňom toľko myšlienok, toľko emócií a hlavne, po prečítaní som skutočne mala pocit, že mi to aj niečo dalo. Autor tým vlastne narážal na celkovú dnešnú, uponáhľanú dobu a to, ako mladí ľudia premýšľajú. 
/ Čo najrýchlejšie dospieť, nájsť si super prácu, pracovať celý deň, zarobiť.../
Taktiež sa venuje určitým skupinám ľudí a vy to tam pekne vidíte cez postavy, ktorých život je tam načrtnutý. Tvrdím, že veľmi šikovným spôsobom poukázal na to, ako to chodí a až keď to uvidíte v tej podobe, ktorú tomu dal, tak si uvedomíte, aké je to celé vlastne smiešne a poviete si "Áno, presne!"

***

Postavy...

Alebo niečo, čo som si zamilovala. Všetke mali svoje chyby, no boli ľudské. Veľmi. 
A keď som tak čítala o nich, vravela som si, že takých ľudí by som naozak bežne stretla. 
Žiadni namakaní borci, žiadna dokonalá hrdinka - len to, s čím sa v živote stretávame. 
Páčili sa mi ich myšlienkové pochody. Pomerne dobre u mňa bodoval spolužiak Ai, o ktorom som najskôr nevedela, čo si mám myslieť, ale rozhodne ako charakter prekvapil. Vlastne všetci prekvapili.

***

Humor.

I keď by sa v tej kope smutných  a hlavne nespravodlivých a nepríjemných chvíľ možno ťažko hľadal, tak predsa len občas vykúkol. A ja som sa vážne schuti zasmiala. Pri tom opäť šlo o niečo také to prirodzené, že si hovorím, že "Jój, ten výraz dobre poznám" alebo "Hah, takto to presne vyzerá!" 


***

Ako to teda vlastne je?

 To je otázka, na ktorú som si často kládla a dostala hneď viacero odpovedí. Doteraz si však nedokážem vybrať tú správnu. Príbeh sa totiž nesie v takom tom príjemnom, tajomnom duchu a ani po poslednej stránke som si nebola istá tým, či to bolo tak alebo nakoniec onak. 

***

Záverom...

Annarasumanara čitateľom pripomína, že pokiaľ budeme riešiť len problémy a rozmýšľať len nad starosťami, tak sa nás tieto zlé veci budú neustále držať. 
Ukáže Vám, že nie je ideálne byť iba s hlavou v oblakoch, ale ani žiť výlučne reálne a užitočne.
Hovorí o tom, že je dôležité sa snažiť, ale nezabudnúť pri tom na svoje sny.


-Jedno mega plus - ide o dokončené dielo o 27 kapitolách- 

***

7 komentárov:

  1. Tvoja recenzia ma veľmi nadchla :) obrázky sú také pekné, jemné a aj to málo, čo si spomenula, znie zaujímavo. Skúsim si to niekde nájsť.

    Hentai no Kame

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Recenziu som si tiež čítala u Tsuki a obidve vaše recenzie ma oslovili, celkovo dej aj hlavná myšlienka toho je jednoznačne na jednotku, takže raz sa k tomu určite dokopem, keď budem náladovo na tom dostatočne dobre. :D
    Ďakujem, že si si prečítala môj príbeh. Čo sa týka reálneho základu... To všetko, čo som napísala, sa skutočne stalo.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto by som si asi mala prečítať tiež, vyzerá to, že by som sa z toho mohla dobre poučiť :D no a vidíš, predsa len si našla niečo, čo ťa zaujalo :) a ja som nepochybovala o tom, že tvoja angličtina je určite lepšia ako stále hovoríš, tak už dosť podceňovania :) podľa toho, čo si o tom písala, to vyzerá zaujímavo. Mám rada takého nie-typické mangy, v tomto prípade manhwu (to je názov, kks :D) a ak by som mala času nazvyš, tak by som sa do toho aj pustila :D no momentálne ho mám vyhradený na niečo iné, ale zapisujem si to do zoznamu, že sa k tomu raz možno niekedy dostanem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fufufu, tiež som sa chystala na túto manhwu, keďže som ju už očumovala aj u Tsuki a aj tak som mala chuť čítať niečo podobné, ale dokopala som sa k tomu až dnes, keď som to zazrela aj u teba, haha. Takže v podstate som to zhltla za pár (ehm,...) hodín a som nadšená, že to nebolo také dlhé a nebolo to niečo, pri čom by som sa musela trápiť klišé vecami.
    Náhodou bolo to veľmi milé a hlavne obsahovalo veľmi veľa pravdivých vecí. Je v nej zobrazených mnoho problémov dnešného sveta, dnešnej spoločnosti, ale zároveň je v nej aj akési utešenie a podpora. Mňa to skutočne veľmi nadchlo a naozaj sa mi to páčilo. Je to krásny príbeh so skutočne peknou symbolikou.
    Myslím, že to vo mne zanechá svoje stopy, oh, ako strašne ja milujem také príbehy, ktoré mi niečo aj dajú! :) Som rada, že som sa konečne dostala k tejto manhwe, naozaj rada :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. I mě recenze u Tsuki dost zaujala a tvoje dojmy opět probudily zvědavost. Dokonce se mi ji už podařilo přidat na seznam doporučeného čtení, ale je to se mnou teď trochu komplikovanější ohledně správného rozvržení volného času. :D Budu na to ale myslet a snad se k tomu dostanu co nejdříve. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dnešok je natoľko zaujímavý, že som sa k tejto manhwe dostala a vôbec to neľutujem. Je to úžasný príbeh s neuveriteľnou symbolikou. Som veľmi rada, že som si na to našla čas a odporúčam to aj ostatným, pretože to človeku určite niečo dá do života vzhľadom na to, že tento príbeh sa týka naozaj dnešnej doby a ľudí. Nie je to ani zďaleka nudné, je tam jasne ukázané, že nikto nie je bez chyby, nikto nie je dokonalý. Pripájam sa k tomu, že Aiin spolužiak ma milo prekvapil, ale čo sa týka mužských postáv, kúzelník je jednoznačne na prvom mieste a hneď druhé obsadzuje Aiin spolužiak. :) Vyhovovalo mi aj, že to nebolo prehnane zobrazované to všetko, ale ako si aj ty spomínala, zrejme to bude tým, že rozdiel je v tom "japonskom" a rozdiel v "kórejskom" a páči sa mi to. Naozaj mi dobre padlo si prečítať nie prehnané kreslené scény, ale také normálny, obyčajné, ale aj napriek tomu "čarovné" a zaujímavé. A čo sa týka angličtiny, presne toto som si povedala aj ja. :D Tiež ma to tak povzbudilo, že si o sebe nemyslím, že som až taká tupá v angličtine.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Som rada, že sa ti manhwa páčila :-) Ja sama ju zbožňujem a je to moja najobľúbenejšia manhwa akú som doteraz čítala, ani žiadna manga sa jej nevyrovná. Ja som s koncom veľmi spokojná a inak by som si ho ani nepriala. Páčilo sa mi, že autor zachoval tu tajomnosť okolo L a taktiež sa mi páčilo ako sa vďaka kúzelníkovi Ai zmenila :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)