nedeľa, 25. septembra 2016

Plán na leto - Zhodnotenie, Zoznam poviedok


Ahoj ˇˇ
Konečne som sa dočkala ukončenia tohto môjho plániku.
Ja viem, že je už koniec septembra, ale čo tam potom? Dala som to :]
Viete, bolo to tým, že objednávací článok som dala do obehu v dobe, kedy som na písanie mala obrovskú chuť a bola som na to perfektne naladená, lenže nebol na to čas, pretože som sa musela učiť. Potom aj to moje skúškové trvalo fakt dlho, vlastne som bojovala do posledných chvíľ / čo bolo ešte šťastie oproti iným /, takže sa mi to celé posunulo.
Ďalší dôvod, prečo sa to takto natiahlo, bola tá dĺžka, ktorú som sa rozhodla dielam dať a hlavne spôsob, akým som sa s tým musela pohrať- vymyslieť aspoň ako tak schopný príbeh, situácie, ktoré by veľa vysvetlili a bol zároveň z nich aj nejaký ten zážitok / hh, aspoň malinkatý xD / a natrepať to celé do jednorázového príbehu - bola to makačka, vážne.
A ten časový deficit. Bolo leto, chápete...10 dní mimo s rodinkou a potom síce nič extra, ale stále bolo čo robiť a ja na písanie fakt potrebujem určité podmienky, ku ktorým sa mi dostávalo v poslednej dobe ťažko.
Miestami som sama sebe nadávala, že som sa na to vôbec dala, ale potom tie komentáre...zlatíčka moje :*, vtedy som zabudla na tie nervy a psycho stavy, ktoré som zažívala :D

AAAA tu sú teda výsledky...
Aby som nezabudla...
Citruštek? Dostala si moju správu? xD


Za hranicami

- originálna poviedka pre Soru 
- historické, akčné, fantasy, jemný náznak romantiky 
pozn. Predstavu o mentálne zaostalom chlapcovi som mala hneď na začiatku, len tie veci okolo mi dali zabrať. Konečné poňatie bolo taká najvhodnejšia voľba z toho, čo ma napadlo a chcela som to trošku okoreniť - ehm ehm korenila by som viac, kebyže viem to, čo viem teraz :D , ale tak stále sa k tomu človek môže istým spôsobom vrátiť :]. 
Opäť som si skúsila akčné scény a myslím si, že príbeh našej bojovníčky mi bude v mysli zaberať stále nejaké to miestočko :] 


O Červenej Čiapočke

- KnB FF pre Dechi
- školské prostredie, romantika
pozn. Strašne moc som chcela urobiť nejaký crossover a urobiť z Midorimu niekoho iného, ako len toho nášho basketbalistu. Rozmýšľala som dokonca aj o tom, že by z neho bol ninja, nejaký panovník, démon...  Neskôr som ale zistila, že ten mručoun sa nehodí na nič iné, ale na to, čím je a potom tu bol Dechin krásny cosplay, ktorý ma uviedol na tú konečnú cestu. 
Neskutočne moc ma potešili reakcie a hlavne to, že som jej postavu nedomrvila :] 


Po škole

- KnB FF pre Pariah
-školské prostredie, humorné / hh, si fandím /, romantika
pozn. Bavilo ma písať o Aomineho rozbúrených hormónoch :D , ako chápem, že sa to možno mohlo niekomu zdať ako poriadny, prehnaný úlet, ale ako som už raz spomínala, slovo "úlet" zaznelo aj v objednávke a ja som sa akosi tak toho chytila a už to šlo samo. 
Čo sa týkalo hl. hrdinky, tak tu to bolo úplné triafanie naslepo xD - normálne som bola až zúfalá, že toho o tebe viem tak sakramensky málo :]


Červená

- KnB FF pre Lenku
- romantika, zo života, humorné / zasa si fandím /
pozn. Pre mňa citová záležitosť, v ktorej som preukázala takú schopnosť "podeliť sa", ako nikdy predtým :D. Ale viete čo? Písala som to vážne rada. Na niektorých tých situáciach som sa bavila aj ja a to som ich vymýšľala xD, takže bol to určite zážitok aaa Lenka fakt priniesla tie muffiny, čo je asi najhlavnejšie xD - ale tak patrilo sa, za Akashiho :D - to rovno tortu upiecť, no nie? :D 
Lení, hľadaj recepty! :D - ale nie, teda, dám si, ak upečie, ale chcem tým povedať, že jej ho rada požičiam znova :] xD Hocikedy, v pohode :D


Druhá šanca

-Naruto FF pre Farah
- akčné, dráma, romantika, psychologické
pozn. Tak tu som viedla fakt že doslova prieskum a tú postavu som študovala. Totiž, moje sledovanie tohto anime bolo brutálne povrchné a plytké, takže som sa charakteristiku musela naučiť - a bolo to super. Itachi ma pohltil a miestami, keď sa mi to nezdalo zlé, som normálne cítila hrdosť za to, že robím s postavou, ako je on :D... úprimne, dosť som sa pri tom hnevala a chytala som z toho jeho smutného osudu dobré mindráky a preto som to brala asi najvážnejšie :] 
Bola to mega výzva, ale tak aj to je súčasť vyvíjania sa - skúšať, skúšať, skúšať. 

Triangle

-KnB FF pre Kame
- psychologické, romantika, školské prostredie
pozn. Milostný trojuholník. Nepíšem ich rada, pretože ten jeden vždy niečo stratí. Tu som to možno mala odľahčené tým, ako som to poňala, takže nakoniec nebol z toho až tak veľký problém. Téma, ktorú som vybrala, mi už dlho v hlave mávala na pozdrav a vzhľadom na zvolené postavy som sa to rozhodla použiť.  
Jediné, z čoho som mala väčšie obavy, bolo vyjadrenie emócií a názorov hrdinky na danú vec. Nevedela som, ako jej reakcie budú pôsobiť pre čitateľa, ale vy ste srdiečka a opäť ste ma v komentároch podržali :]

Želanie

-originálna poviedka pre Noe
-fantasy, romantika
pozn. Hh, púčik xD - to mi asi ešte veľmi dlho bude chodiť po rozume, ale tak k veci...
Tento nápad bol u mňa tiež dlhšie a tešila som sa na jeho realizáciu. Občas to síce bol mor a mala som problémy s opismi, s vyjadrením situácií a tak podobne, ale keď som k tomu v piatok po stýkrát  sadla, zrazu som to dopísala a aj opravila a mala som z toho veľkú radosť :] 
Bála som sa, že by niektoré veci nemuseli pôsobiť tak, ako by mali, pretože to, ako to vidím v hlave ja a to, ako to opíšem, sú dve rozdielne veci, ale znova tu boli vaše príjemné ohlasy, ktoré ma toho pocitu zbavili :] ... bude to znieť narcisticky, ale mne osobne sa ten príbeh páčil - nevravím, prevedenie vždy mohlo byť lepšie, ale tá téma bola taká, že cítim, že je to fajn :] 

---

Dobre, zhodnotenie máme za sebou.
Ďalej som postrehla zopár drobností...SPOILER!

- 2x sa padalo z výšky - raz z rebríka, raz zo školskej brány :D
- 3x sa opakoval motív červenej farby 
- 2x šlo o život
- vyskúšala som si vážne všetko možné
- po nahádzaní všetkých poviedok do wordu, mi ukázalo číslo - 92 strán :]
A to je asi vše z veľmi skromných štatistík :DDD

Inak, celé mi to napovedalo, kde všade mám medzery a že ich teda nebolo málo :D
Písať pre niekoho na mieru nie je ľahké, i keď som si na začiatku myslela, že celý august nebudem mať čo robiť - ahr, kruté vytriezvenie :D
Účel to svoj ale určite splnilo a ja len dúfam, že Vás to naozaj potešilo :] , predsa len to bolo pre Vás.

.
.
.

6 komentárov:

  1. Krásne! Petrika, máš byť prečo hrdá, lebo si odviedla kus roboty. A to takej, ktorú drvivá väčšina autoriek ani nezvládne. Fakt pred tebou skláňam klobúk. Po prvé kvôli tomu, že si sa VÔBEC na to dala. (Ja by som sa bála tak, že by som ani nenapísala úvodný článok. I keď teda nemám problém s tým, keby si niekto o poviedku napísal, na takúto formu by som však nemala...). Po druhé za to, ako si to zvládla (lebo o kvalite ani nerozprávam... cítila by som sa ako pokazená platňa). Potretie za tie nápady, ktorými si ma udivovala stále viac a viac, neustále. Vďaka tebe som sa vlastne cez prázdniny nenudila a som ti za všetky tie príbehy vďačná, lebo boli fantastické a každý jeden vo mne niečo príjemné zanechal. :) Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nuž, nemám k tomu veľa dodať, možno len toľko, že si to všetko krásne zvládla. Napísala si super príbehy, som si istá, že si všetkých nadmieru potešila svojimi poviedkami. Mňa osobne rozhodne áno (oh, ten púčik, že som si ja mala prečo hubu otvárať xD), myslím si, že tvoj príbeh si ešte budem dlho premietať v hlave, pretože ako som sa už vyjadrila, veľmi sa mi páčil a stále som ti neskutočne vďačná, že si si dala tú námahu a napísala si ho, vymyslela si skvelé charaktery :)
    Vyšlo ti krásne číslo strán, skoro stovka, to človeku naozaj dá zabrať :) Ja dúfam, že si na takéto "plány" nezavrela a raz to znova zopakuješ :D
    Gratulujem k úspešnému ukončeniu a ďakujem za krásny príbeh :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rada by som ti napísala plnohodnotný komentár, ale momentálne mám... ani to vlastne netreba písať, veď každý máme svoje.
    Napísala si toho veľa, ale o to nejde. Ide o to, že si to všetko napísala skvelo a ja sa len môžem od teba učiť. Každý jeden príbeh bol svojim spôsobom špecifický a zaujímavý, takže ja ti len držím palce, aby si v tom pokračovala aj naďalej. :)
    A nedostala som žiadnu správu. :O Kde som ju mala dostať? :O

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Máš můj obdiv Petrika, vážně, ty povídky byli úžasné... :) Vím, že jsme některé neokomentovala, nebyl jaksi čas... :/ Četla jsem to většinou na mobilu... :)
    Ale musím říci, byly fakt super! :)
    A sama vím, že je to těžké psát pro někoho a vlastně o někom, hlavně když je tam Oc... :) Ale zvládla si to špičkopvě! :) Jen tak dál! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. A podmienkach na písanie ani nehovor :D Ja keď ostanem doma, že idem niečo napísať, zrazu si na mňa spomenie celý svet, že existujem a každý odo mňa zrazu niečo chce -_-

    Viallen z http://all-dreams-are-real.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  6. A podmienkach na písanie ani nehovor :D Ja keď ostanem doma, že idem niečo napísať, zrazu si na mňa spomenie celý svet, že existujem a každý odo mňa zrazu niečo chce -_-

    Viallen z http://all-dreams-are-real.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)