streda, 26. októbra 2016

Videla som / filmy / - Friend Request , Unfriended

***

Určite nie som jediná, ktorá si všimla, že v posledných rokoch je to so žánrom HOROR obrovská bieda a máloktorý film tohto typu prejde cez hodnotenie 60%.
V podstate to ani u týchto nasledujúcich dvoch nie je v rámci všeobecného hlasovania nič extra, no predsa len ma zaujali. 

***

Obe diela sú si podobné. Teda, na prvý pohľad. 
Takže, ideme na to...

***


UNFRIENDED


Film, ktorý som síce videla už dávnejšie, ale doteraz ho každému odporúčam. Z hodnotenia skončil tiež horšie a neprešiel cez tých 60%, ktoré som spomenula vyššie, no ja by som mu ich pokojne dala a ešte aj niečo určite pridala. 

O čom? 
Na internete sa objaví video Laury, ktorá to na večierku naozaj prehnala a nepríjemne sa tak verejne potupila. Následne to nezvládla a spáchala samovraždu. 
Rok po jej smrti sa na videochate stretávajú jej priatelia a začnú úplne normálnu konverzáciu, ktorá sa však končí vo chvíli, keď sa k nim do skupiny pripojí ďalšia osoba. Tá však nemá záujem o bežný, priateľský rozhovor, ale úplne na rovinu sa spýta, kto pred tým rokom zverejnil to video, kvôli ktorému si Laura zobrala život. 

Prečo ma to zaujalo?
Forma! Divák v podstate vidí len a iba obrazovku počítača a všetko to, čo sa na nej deje. Nič viac a práve to bol faktor, ktorý ma dokonale vtiahol do deja, prinútil sedieť na zadku a nerobiť popritom milión iných vecí, ako mávam obvykle vo zvyku. 
Takže som vlastne ani len nevedela ako a film skončil, čo ma úplne dostalo :D

***


FRIEND REQUEST


Alebo teda druhá vec, o ktorej som chcela napísať pár riadkov a dopozerala som ju ani nie hodinu dozadu na základe odporúčania mojej super spolubývajúcej. 

O čom?
Laura / áno, opäť Laura... dobrá zhoda, čo? :O / je veľmi populárne a obľúbené dievča, ktoré má veľkú záľubu v sociálnych sietiach. Jej nová spolužiačka, Marina, je jej presným opakom a kým Laurin počet priateľov prevyšuje číslo 800, ona nemá na facebooku ani len jedného. Teda, až do doby, kým nepošle žiadosť našej hlavnej hrdinke a tá ju prijme. 
Všetko to na chvíľku vyzerá ako milé, priateľské gesto, avšak čoskoro Laura zistí, že s jej plachou, osamelou spolužiačkou, nie tak všetko úplne v poriadku.

Prečo ma to zaujalo?
Jednoducho sa mi to páčilo. Malo to isté napätie, istý vývoj a postupné odhaľovanie záhady krôčik po krôčiku. Téma internetu je síce podobná s dielom vyššie, ale predsa len to malo isté odlišnosti a úplne inú myšlienku. A nuž, bolo to psycho :D ... ale také to správne psycho! :]  Niektoré tie scény a situácie boli fakt že z toho psychologického hľadiska nezávideniahodné a navyše, nedalo sa tak úplne odhadnúť, aký bude koniec. 

***

Záverom...
Tieto filmy vážne nemajú veľké hodnotenie. /Teraz hovorím opäť skôr všeobecne./
A nuž, ja sa tomu ani nejako extra vzhľadom na kritéria dnešného diváka nečudujem a povedala by som Vám aj, že prečo, lenže tým by som prezradila viac, ako by bolo treba. 
V každom prípade hlavný problém vidím v tom, že sme týmito vecami akoby už "presýtení" a aj keď bola osnova super, jednoducho to cez očakávania sledovateľov neprejde.
ALE! ... Čo sa týka týchto konkrétnych prípadov, tak som vážne celkom spokojná a bez výčitiek tieto filmy odporúčam :], pretože to malo podľa mňa dobré spracovanie a autori na to išli zaujímavou a najmä tou správnou cestou. 

***  

4 komentáre:

  1. No, videla som pár hororov, ale tento nie. Príliš také filmy nepozerám, lebo sa potom bojím. D: Ale musím uznať, že niektoré horory majú niečo do seba a toto vyzerá zaujímavo. Keď naberiem odvahu, niekedy sa k tomu dostanem. Ďakujem za tip. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hjáááj, horory... ja neviem, mne už všetky pripadajú tak na jedno kopyto, ale to druhé som si chcela pozrieť už niekoľkokrát, len som sa k tomu ešte nedostala. Nuž, možno si pozriem aj jedno, aj druhé. Uvidím. Nevyzerajú zle, len ja som fakt taká, že si strašne vyberám čo pozriem, hlavne čo sa hororov týka, ale díky za typy :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Viděla jsem kousek z Unfriended, protože bratr miluje horory, ale celé se mi to nepoštěstilo vidět. Horory mi nevadí, ale vždycky dám přednost nějakému jinému filmu a aktuálně těm z korejské tvorby. :DDDD Ale oba filmy nezní špatně a možná se do nich někdy vrhnu. Díky za doporučení! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Uhm... ja horory zásadne nesledujem, čiže to beriem tak, že vyzerajú zaujímavo a z pohľadu creepypastera, že to vyzerá ako námet na realistickú story. Uvidíme, čo sa s tým bude dať robiť.

    Hentai no Kame

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)