utorok, 22. novembra 2016

Videla som /anime/ - Ajin

***


***

Keďže som sa znova vrátila k intenzívnejšiemu sledovaniu anime, tak som sa po dlhej dobe konečne dostala aj k tomuto dielu, na ktoré som kedysi dávno zabudla a tak som sa rozhodla, že sa s vami podelím o nejaké tie moje dojmy. 

V prvom rade by som sa však ešte chcela vyjadriť k dvom veciam. 

Nuž, prvá - animácia /ktorá bola znova podľa recenzií mnohým tŕňom v oku/, mi tentoraz skoro vôbec neprekážala vzhľadom na celkové spracovanie Ajin a preto mám potrebu ju možno aj trošku obhájiť. Viete, nevravím, niektoré scény v nej vyzerali trošku zvláštne a nelichotivo, ale na druhej strane mi príde plná reálnejších tvarov a farieb. Pre mňa osobne je príjemnou zmenou vidieť takéto postavy bez rôzne farebných vlasov s vykreslením, ktoré sa odlišuje od klasickej animácie, ktorá ešte nedávno dominovala. Pôsobilo to ja mňa proste dobre :]

Druhá vec, cez ktorú by som odbočila od samotného zhodnotenia tohto anime je tá, že mi nesmierne moc vadí, keď sa rozhodnú spracovať mangu do anime podoby a dajú tomu takýto počet dielov. Viete, podľa môjho názoru si 13 dielov môže dovoliť nejaké to ľahšie shoujo a tie zábavné, vtipné anime, kdežto u diel, akým je aj toto, je to, akoby tvorcovia samých seba prefackali.  
Zmieňujem sa o tom práve preto, že mi to isté urobili aj s mojím obľúbeným Tokyo Ghoul a nuž, potom sa vytráca kvalita a najmä celkový dobrý dojem. Predsa len to napokom nevyznieva moc logicky a celkovo ten dej má až veľmi iritujúco rýchlo spád. 
/Ok, ja viem, že sa chystajú aj ďalšie série, ale na tie sa veľakrát veľmi dlho čaká a väčšinu ľudí odradí už úvodné spracovanie./

***

Späť ale konkrétne k tomuto anime...

O čom to je?


Je o tých, ktorým sa hovorí Ajin. Ide o ľudí/bytosti, ktorí sú nesmrteľní a tak sú vyhľadávaní vládou a organizáciami pre rôzne experimentálne účely, pričom sa medzi ľuďmi šíria zmienka o tom, akú hrozbu pre ľudstvo predstavujú. 


***

Môj dojem?


Pozitívny. Tá téma ma neuveriteľne moc zaujala, ale popravde, občas som bola trošku sklamaná z prevedenia určitých prvkov. Avšak priznám sa, že som to pozrela na jeden šup a zároveň mi tie epizódy krásne rýchlo ubiehali jedna za druhou. V podstate, chcelo by to tých dielov vážne viac. Väčšina divákov by určite ocenila viac detailov a hlbší náhľad do hlavných postáv, pretože doteraz netuším, čo si o našich hrdinoch mám presne myslieť. Niekde v polovici príbehu som si povedala, že sú to všetci do jedného psychopati a nemala som ani len poňatia, na koho stranu sa mám prikloniť. Popravde, nie sú to tak úplne predvídateľné a jednoduché charaktery a to robí z tohto anime niečo, prečo si kľudne pozriem aj druhú sériu, ak sa teda začne napokom prekladať. 
Ďalej...čo ma celkom prekvapilo, bola brutalita, ktorá tu bola obsiahnutá. Vedela som, že sa k tomu dávajú nálepky ako násilie a 18+, no predsa len v určitých momentoch to prekonalo moje očakávanie.
/ A to som skutočne zvyknutá na tento žáner O.o/ - a myslím si, že urobili dobre, pretože s týmto poznatkom som po celú tú dobu bola v takom tom správnom napätí a vyvolalo to vo mne o čosi viac emócií, než obvykle. 


Rušivý element...

Tak ten tu bol najmä na začiatku, kedy mi správanie niektorých postáv prišlo priam nelogické, úplne od veci a vravím si - Dopekla, to čo toto?!... zároveň aj niektoré tie scény, dialógy - neviem, občas som im tak úplne nechápala a vyhlásenia niektorých postáv mi prišli niekedy bez pointy, významu a taktiež rozumu. 
/Neviem, či to mohlo byť prekladom, ale znelo to zvláštne a vedelo to pokaziť náladu./


V každom prípade...


Zaujalo! A to veľmi. A chcela by som vedieť, čo bude ďalej. 
Mnohé minúty boli skutočne vydarené a páčili sa mi isté, zvolené stratégie, vývoj a taktiež vyobrazenie určitých komplikácií, ktoré v príbehu nastali. Ajin v určitých veciach šiel cez hranice chápania a práve to milujem na tejto tvorbe- fakt, že netušíte, čo sa stane a že ten dej má toľko možností a smerov, ktorým sa môže pohnúť, že Vás to jednoducho neprestane baviť. 
Taktiež akosi tak čuchám, že by nám to vážne mohlo ponúknuť ešte omnoho viac a ja len dúfam, že sa na to nevykašlú a nesklamú.


***

2 komentáre:

  1. Vyzerá to temne, no za to veľmi zaujímavo a hlavne netradične. Tiež mám rada, keď naozaj ani len netuším čo sa môže stať, aj keď si človek môže vyvodiť viacero rôznych záverov, predsa len je tam stále tá nevedomosť, že čo sa tam naozaj stane.
    Mám rada aj takéto druhy anime, lebo niekedy to vážne chce zmenu po tých komédiách, romantike a pod. typoch.
    No, super recenzia, určite sa na to anime niekedy pozriem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hm, hm, vyzerá to zaujímavo. Konečne niečo, čo by som si mohla pozrieť i ja bez toho, aby som chytala hysáky z toho, aké je to všetko otrepané? Mno, v každom prípade tvoja recenzia zaujala, takže možno sa k tomu v blízkej budúcnosti i dostanem :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)