štvrtok, 29. decembra 2016

Dávam zelenú športovým anime ˇˇ

***

Tento článok bude tak trošku mimo rubrík, nebude to ani tak úplne recenzia, ale skôr akýsi môj osobitý postoj, ktorý som behom posledného polroka zaujala k anime. 


Popravde, od tretej série Kuroko no Basuke som sa do veľa vecí nepúšťala, pretože ma buď nezaujali, alebo teda skôr išlo o ten samý problém, že to boli všetko veci ako cez kopirák. Autori tomu dali len iný názov a iné mená hrdinov. Navyše, dej bol vždy len priemerný, ľahko odhadnuteľný  a veľakrát som to zabalila už po prvej epizóde. 

/ myslím, že k mojej láske ku KnB sa vyjadrovať v tomto článku nemusím vôbec :D, veď ma už poznáte a už len spomeniem, že sa teším na jar a spracovanie Extra Game, kde sa objaví Nash Gold Jr  :3 /

Ale späť k téme...
Na druhej strane, čo ma ale vážne zatiaľ nesklamalo, bol žáner športový celkovo. Jasné, začalo to u KnB, ale potom som aj napriek svojmu počiatočnému skepticizmu dala šancu aj Haikyuu! a nuž, to bolo ďalšie anime, ktoré ma priam uchvátilo. 


Viete, čo je na Haikyuu! tak moc super? 
Jednoducho všetko.
Áno, znova je tá dejová línia podobná KnB, ale zároveň má od našich basketbalistov ďaleko. Na Haikyuu je krásne to, že si rovno od prvej časti zamilujete ten humor, príjemné scény a najmä, budete zbožňovať všetky postavy. Do jednej jedinej! Je to zaujímavé, že tam v podstate nie je nikto "zlý", "nesympatický", charaktery sú poväčšine všetke síce svojské, ale budete ich žrať.
/napr. v prvej série u mňa osobne bodoval Tanaka :D/
Inak, priznám sa, že počas niektorých situácií som mala až zimomriavky. Ako vážne, v tomto Haikyuu! nesklamalo ani v poslednej sérii a prevedenie scén bolo na neskutočne dobrej úrovni. 


Lenže, Haikyuu! mi bolo málo a tak som sa pozrela, čo ešte vychádza a tak som sa dostala k Days
No, priznám sa, po prvých epizódach som síce mala z toho taký ten pocit, že sa to asi ťažko vyrovná tým predchádzajúcim, čo som videla. Miestami ma plačúci hlavný hrdina dobre iritoval, ale ono sa to akosi potom vytratilo a nabralo to tak dobrý spád, že som si to začala nehorázne užívať. 
Days nie je nič "naprirodzené", futbal, ktorý predvádzajú, je viac-menej reálny, ale to neznamená, že by to nebolo efektné a nedokázalo to diváka strhnúť. 
Nuž, už teraz sa teším na ďalšiu sériu.


A záverom tu mám ešte jedno, do ktorého som sa pustila.
All out!
Poviem Vám, toto anime si ma získalo úplne! A ničí ma tým čakaní na každý jeden nový diel!!!
Dobre, dobre...najskôr som bola trošku otrávená z tej kresby a hovorím si, no, tak fajn, toto je niečo, pri čom nebudem slintať, ale dopekla, potom som zistila, že tie postavy sú v tom zvláštnom prevedení nehorázne uhrahr! :D Normálne som sa po dlhej dobe vrátila k svojmu psychopatickému ja a plne som pochopila, že športové anime nie sú vôbec pre mužskú populáciu, ale že sú určené ženám, ako som ja. 
T.j. frustrovaným, znechuteným, duševne závislým na kreslených postavičkách.
/aj tým normálnym, samozrejme...ale obzvlášť veľký pôžitok z toho má tá prvá skupina :D/


***

Vlastne som zistila, že by som sa na tento typ anime dokázala dívať hodiny a hodiny a hodiny.
Vážne, to prevedenie športových hier ma tak strašne baví a obzvlášť sa teším na každý jeden zápas, hru, akciu. Denne na internete pozriem nejaké to AMV a rada sa vraciam k jednotlivým epizódam, resp. ich útržkom. 
Vždy som hľadala aspoň nejakú tú romantiku, vzťahovú problematiku, ale napokom som si uvedomila, že pri týchto anime to ani len nepotrebujem :D - áno, mnohé z nich riešia priateľstvá, ale chcem tým povedať, že mi tento žáner fakt veľmi sedí a ak by sa našiel niekto, kto by mi vedel ešte nejaké schopné, športové dielo poradiť, tak budem rada :] 

***


***

4 komentáre:

  1. Vďaka tebe som začala sledovať KnB a neskôr sa dostanem aj k tým, ktoré si spomenula v článku. Ja som predtým ani nevedela, že niečo ako športové anime je. Áno, mala by som sa hanbiť, ale keď ja neviem vyberať anime, lebo neviem, ktoré je dobré. -.-" Teda, asi ani ostatní to nevedia, ale ja som vážne schopná vybrať niečo úplne odveci na tom nete.
    Ale fú, aj mne toto športové akosi ulahodilo až príliš a iné anime s inou témou typu romantika ani nevyhľadávam. Veď, máme svoju fantáziu, keď už tak. *devil face*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pro mě osobně je Haikyuu!! prostě top a jedno z nejoblíbenějších anime vůbec. :DDD Hrozně jsem si zamilovala všechny postavy a jednoduše na něj nedám dopustit. Days jsem viděla asi do poloviny série, ale dál jsem se nedostala, jelikož jsem spíše začala více sledovat korejské doramy a to pro mě byl konec. :D Ale chystám se to dokoukat, snad někdy. :D Co se All Out! týče, i na to jsem měla spadeno, ale jak jsem zmínila už u Days, doramy momentálně vítězí. Na druhé straně jsem na tohle anime neslyšela zase moc pozitivních ohlasů, ale asi mě to neodradí natolik, abych si sama neudělala svůj obrázek. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nie som si istá, či mám nárok komentovať tento článok, keďže som za život videla len 2 a pol anime (YOI, Death Parade a pri Nane som sa zasekla v polke, aj keď ju plánujem dopozerať). Som nejaká zaostalá, lebo v spoločnosti ľudí závislých na kreslených postavičkách, ako si ich nazvala, sa pohybujem už dlhšie, ale skutočne som sa do toho dostala iba tesne pred prázdninami ... No hej, pozrela som si Yuri on Ice, lebo o tom každý hovoril, a ... keďže je tam poriadne solídny gay ship a moje srdce potrebovalo otp, ktoré skončí šťastne, zamilovala som sa. Navyše to korčuľovanie ma poriadne bavilo a mala som väčšinu častí zimomriavky :D Takže som to povedala mojej kamoške, ktorá je v anime zbehlá a tak mi napísala strašne dlhý zoznam vecí, ktoré si mám pozrieť xD Haikyuu!! bolo na prvom mieste, takže asi sa do toho teda pustím ^^ Aj keď, z tvojho rozprávania ma viac zaujalo All Out! lebo... no hej, sexy muži :D Som strašná. Mala by som dopozerať Nanu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja si na žánrovo "čisté" športové anime nedokážem zvyknúť. Nie, že by sa mi Haikyuu!! nepáčilo, že by som nevidela Tsubasu a nepovažovala by som Yuri on Ice za malý krok pre animačné štúdio a veľký krok pre anime, ale nesedí mi to. Vážne. Za to obľubujem Kaleido Star, nie je to práve čisté športové anime, ale je vystavané na rovnakom princípe.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)