štvrtok, 16. februára 2017

All You Need Is Kill / prvá manga, ktorú som dostala /

***


Už dlhšiu dobu som sa s Vami chcela podeliť o dojmy z tejto mangy, ktorú som mala možnosť aj držať v ruke ako knihu a nielen sa prstom posúvať po skle tabletu. 
Popravde, kým som si ju ako darček nerozbalila, tak som ani len netušila, že nejaké takéto dielo existuje. 



Takže, už len z tohto jedného snímku môžete usúdiť, čo ma asi tak zaujalo okrem nadupanej obálky ako prvé. Takeši Obata. Proste krásna kresba! Vedela som, že ulahodím minimálne svojím očiam, keď budem po jednotlivých stránkach prechádzať a kochať sa. Viete, mne dosť záleží na kresbe a zrovna tento typ, ten jeho typ, je taký, ktorý veľmi, ale veľmi môžem :] 
A najkrajšie na tom bolo, že ponechali klasické, japonské usporiadanie / ak to tak môžem nazvať /, jednoducho čítate "od konca". A to bolo pre mňa veľmi zaujímavé, keďže na internete si to takto veru neodskúšate :D a som rada za túto maličkú skúsenosť. 

***

Tak a teraz k samotnému príbehu...

Páčila sa mi téma. Veľmi. 
Avšak aj napriek tomu by podľa môjho skromného názoru bolo toto dielo lepšie, ak by bolo dlhšie a malo o niekoľko kapitol viac. Predsa len ide o niečo postapokalyptické a väčšina dobrých či už anime alebo máng s touto nálepkou, ma zvyčajne vtiahne do tej temnej, zúfalej atmosféry. Nabehnú mi zimomriavky a predstavím si, aké otrasné by to bolo, keby že sa mi stane to isté, čo hlavným hrdinom. Proste čitateľ/divák príde do takého toho stavu "uvedomenia" a  dokonalého "prežívania" :D
A nuž, tu tomu až tak moc nebolo, čo ma trošku sklamalo. Začiatok bol perfektným naladením a aj to kvalitne gradovalo, no kým som sa začala tak správne chytať, tak to nabralo na rýchlejšom spáde a ... a bola som na poslednej stránke
V každom prípade je to ale dobre urobená manga. No mne to strašne rýchlo ubehlo. Poviem Vám, schválne som si ju nechávala na obdobie po skúškach, až si ju môžem zobrať do postele a prečítať kompletne celú. Viete, manga vyzerá hrubá. Fakt hrubá a to väčší šok pre mňa bol fakt, že som to dala za niečo málo vyše dvoch hodín :D  
/ ono sa to nezdá, vážne... /
A možno aj to bol dôvod, prečo to úplne nenaplnilo moje predstavy. Proste som to zhltla ako jednohubku a neužila si to tak, ako som dúfala, že si užijem :]
/ vidíte? Čítajte pomaly! :D a preciťujte! /
  
.
.

***

Priznám sa, že mi to ale urobilo veľkú radosť. Ja som tú manga knihu prvé dni nechcela z rúk pustiť vôbec :D , stále som ju prekladala zo stolíka na poličku, z poličky na stôl :D 
Jednoducho ma to neuveriteľne moc potešilo a ešte teraz sa rada po ňu natiahnem a poobchytkávam ju z každej strany. Kto by to bol povedal, že stačí tak trošku? :]


***

2 komentáre:

  1. Som rada, že si si čítanie užila, aj keď ti to rýchlo ubehlo a netrvalo ti dlho, kým si ju dočítala. No ja som v takejto forme čítala viacero máng a vždy mi to rýchlo ubehlo. Akosi som si na to zvykla a neprekáža mi to.
    Tak dúfam, že toto nie je tvoja posledná manga, ktorú čítaš v knižnej podobe. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hmmm, aj ja mám mangu. Death Note jednotku a ešte akúsi takú s yaoi témou, aj keď ja som si toho nebola vedomá, keď som si to kupovala -.- (nie, neviem akým zázrakom som si to nevšimla, keďže ja osobne takéto nečítam príliš... ale stalo sa...) V podstate som kúpu neoľutovala, až na to, že obe sú celkovo tenučké a strašne mi vadil ten prepis mien - ja som proste alergická na to, ak píšu dž, dz, š,... a podobne. Pre mňa je jednoducho Yagami, Yagami a nie nie Jagami a bodka :D Preto som sa napokon rozhodla, že si už viac českých nekúpim, jedine tak anglické, ale napokon som momentálne i od toho upustila.
    Inak je fajn čítať "odzadu". Mno, čo sa tejto mangy týka, nemala som doteraz ani potuchy o tom, že takéto čosi existuje. V každom prípade to vyzerá celkom zaujímavo a som rada, že si si ho užila, aj keď ti pripadala krátka :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)