streda, 15. februára 2017

Keď sa Vám na poličke hromadia knihy a možno aj iné veci, ku ktorým sa nie a nie dostať...

***

Poznáte to tiež? Ja momentálne celkom áno. 
Obvykle som si bežne sama zašla do kníhkupectva a zakaždým som si niečo vybrala, čo som následne do dvoch dní aj prečítala. 
Nuž, dnes je to skôr tak, že knihy dostávam a akosi ich len ukladám na poličku s myšlienkou, že neskôr sa k nim dostanem. 


Tak a tu sú tie, ktorým sa odo mňa ešte nedostalo uznania.


Túto, sa priznám, som ani len neotvorila a pri tom som dostala na ňu veľmi dobrý ohlas. 
Neviem prečo, ... možno to chce tú správnu náladu.


Túto som začala dokonca čítať. Ale tuším som sa nedostala ani po druhú kapitolu. 
Zvláštne však na tom je, že som sa na ňu úprimne tešila. Téma, ktorá je v nej spracovaná, patrí medzi tie, o ktoré sa ja osobne celkom zaujímam. 
No nič, možno nabudúce.


Háh, maminka sa ma snažila uviesť na vlnu pozitívneho a krajšieho myslenia, za čo som jej veľmi vďačná :] ... Dokonca som prečítala prvých pár príbehov, ale poviem Vám, bola som z nich ešte vo väčšej depresii ako predtým, než som tie stránky vôbec nalistovala :D 
Neviem, čakala som asi niečo iné, niečo, čo mi vážne zdvihne náladu a tie prvé príbehy boli naozaj ladené tak trošku inak, skôr tak ukážkovo, že sa dá so životom nakladať aj inak. Lenže vzbudzovali u mňa skôr rešpekt k hlavným hrdinov ako dobrú náladu a akosi mi to teda moc nesadlo. 


Hm...táto leží na mojom stole iba od včera, takže možno nie je ešte tak úplne stratená :D 
V každom prípade ale nemám moc rada takéto knihy. A viete prečo? Keď už čítam, chcem sa odpútať od reality. Preto mám rada také tie fantasy knižky, ktoré sú síce v dnešnej dobe už prevažne totálne tuctové, no človek pri nich relaxuje a zapája predstavivosť. Vlastne odkedy som na škole, môj mozog zlenivel natoľko, že keď má voľno, tak sa odmieta namáhať viac, než je pre život potrebné :D - tam bude pes zakopaný :D
Vlastne nepochybujem o tom, že toto tu mi možno dá veľa. Zamyslím sa a tak podobne, ale už teraz viem, že sa tomuto dielu budem istú dobu vyhýbať :] ... na druhej strane taký Púštny kvet som s radosťou čítala a to bol tiež skutočný, nie príliš veselý príbeh a tak sa uvidí. 

***

Čo som však týmto článkom chcela povedať?
Ja ani neviem. Len toľko, že je trošku smutné, že si na knihy neviem nájsť už toľko času a chuti, ako kedykoľvek predtým. Pritom je to výborná vec už len z toho hľadiska, že ja sama sa snažím písať nejaké tie články a ono by mi to vo veľkom možno prospelo. Takto pasívne sa učiť.  
Ktovie, možno sa raz polepším :] a prestanem odsúvať mnohé iné veci, nielen knihy. 
Pozorujem to na sebe v posledných rokoch neustále. Výhovorky, potom ospravedlnenia, ktorými balamutíte samú seba... Je to tým pribúdaním rokov, že ten čas tak letí a toho odkladania je čím ďalej, tým viac a týka sa taktiež čoraz väčšieho počtu aktivít? A vidíte, už je to tu! - výhovorka. 
/Pf, že roky :D/

***

A čo vy? Badáte na sebe, že niektoré veci príliš odsúvate?
Vravíte si, že raz možno? A pri tom v kútiku dušičky dobre viete, že skôr nikdy? :D

***

5 komentárov:

  1. Tak moja, ja som na tom asi rovnako ako ty. Už je to vyše roka, čo nedokážem jednoducho prečítať knihu, aj napriek tomu, že ma zaujíma. A teraz na Vianoce som si samozrejme vypýtala pokračovanie a to tiež len leží kdesi na poličke, pretože som nedočítala tú predchádzajúcu časť a ako tak pozerám, tak sa nej v dohľadnej dobe ani nedostanem. Hlavné, že mám rozčítané ďalšie tri knihy. Však poteší, čo... Ja sa ale vyhovárať nemienim, jednoducho sa mi nechce - momentálne ani nevládzem - ani žiť, hoci sama neviem prečo. Ale je mi to jedno, však ono sa to časom upraví - dúfam :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Popravdě já s klidem můžu říct, že poslední dny nestíhám, nedokážu si nic zorganizovat a mám pocit, že ze školy se toho moc sype... :/ Nejvíce stresující bylo období před uzávěrkou pololetních známek, to jsem už i brečela, protože jsem toho měla akorát tak po krk. Každý den písemka vzhůru až do jedenácté hodiny a to jsem měla jet na lyžák, takže jsem musela psát písemky, které holky měly psát, když já musela být na lyžáku. Takže stres navíc. Když si na to vzpomenu... Brr.. Fuj, znova už ne. Teď už je to docela v klidu, mám teď jarní prázdniny a snažím se nabrat síly na ten cvokhouse, co mě zas čeká.
    Takže psaní, digitální kreslení teď tak trochu pořád odsouvám, ale mám pořád chuť něco napsat či nakreslit. Naštěstí tu mám ve škole Výtvarné praktikum, které mě nutí aspoň normálně kreslit... :)
    Takže doufám, že se to nějak srovná a bude líp... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nič si z toho nerob. Čo sa týka kníh, tak som sa musela venovať knihám z bakalárky tak akurát, no ale to je moja povinnosť. No a na normálne knihy čas nemám a dlho nebudem mať. Keď budem Bc., tak cez leto si s radosťou niečo prečítam, ale teraz asi ťažko.
    Akurát čítanie normálnych kníh odsúvam, no dôvody na to mám. No v lete sa k tomu dostanem, keď sa to všetko upokojí a získam titul. Takže u mňa to "nikdy" neplatí, lebo zvyčajne cez leto niečo prečítam. Ale akonáhle začne škola, tak málokedy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. P.S. Pekná zmena na blogu - príjemný dizajn. :) Mám rada obrázky s hviezdami, jeden mám ako pozadie na mobile.

      Odstrániť
  4. Juuj, Petrika, ani nevieš, že ako moc sme v tomto podobné. Presne toto je môj problém - len by som tak hromadila jednu knižku za druhou, jak taká straka, stále kupujem a sťahujem a objednávam, ale reálne nie som schopná nájsť si čas, v kľude si k nejakej sadnúť a prečítať si ju. Neviem, proste. Moja myseľ si momentálne na to nevie vyčleniť čas ani silu. Tie tvoje knižky vyzerajú zaujímavo. Browna ako autora poznám a tiež som na Bod klamu počula slušné ohlasy, neviem, či ju dokonca aj nemáme doma niekde zapatrošenú... A aj polievku poznám a vôbec sa ti nečudujem, že si z tých príbehov mala ešte depresívnejšie stavy. Niekedy takéto veci, čo sa snažia povzbudiť, vedia ešte viac človeka zdeptať xD a tie zvyšné dve nepoznám, ale Mozog ma zaujal celkom :) tak keď niekedy prečítaš, hoď na ňu recenziu, že čo to bolo zač :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)