pondelok, 6. marca 2017

LOGAN: Wolverine

***

Nemohla som si pomôcť a musela som pridať aspoň drobné zhodnotenie tohto skvostu, ktorý mi dokonale spríjemnil víkend. 

***



Damn! Ja obvykle okolo filmu veľké HALÓ nenarobím, ale po tomto, čo si si pre nás, fanúšikov "komiksoviek", Marvel pripravil, sa tiež neviem tváriť ľahostajne. 
Viete, X meni tu boli so mnou už veľmi, veľmi dávno, keď filmy neboli ani zďaleka tak nadupané ako dnes a kedy sme my, obyčajní pozemšťania a ešte deti, mali niečo také, čo sa volalo Fox Kids a tam sme pozerali kreslené seriály.  
Ale dobre. Poďme tomuto článku dať nejakú formu. 


 Priznám sa, že som nevidela ani len jeden jediný, celý trailer a o to väčším prekvapením pre mňa v kine bolo to, ako sa tento film vyvíjal. Jasné, nečakala som humorný, veselý príbeh, keďže Wolverinova neuveriteľne dlhá story je plná len toho krutého, smutného a budete so mnou súhlasiť, že aj nespravodlivého, ale aj tak to prevýšilo všetky očakávania, ktoré som kedy mala. 
Žiadny z X menov nebol takto do detailov ukázaný a "preskúmaný", ako práve on a jednoducho, v podaní Hugha Jackamana sa z neho postupne stal taký ten náš drsný miláčik, ktorý mal však srdce väčšie, než ktokoľvek z toho sveta. Wolverine bol nesmrteľná, nezdolateľná postava a v tom bol ten zvláštny a zaujímavý paradox, že v tomto príbehu náš nespútaný hrdina nevládze a má dosť veľké problémy. 


Budúcnosť mutantov je nejasná a mnohí by tvrdili, že v tomto filme už v podstate žiadna. Opäť nás to zaviedlo do nepríjemného obdobia temna, skrývania a prežívania. Samozrejme, nesmú chýbať ani tí, čo sa znova chcú len obohatiť na úkor bezmocných, u ktorých je však v tomto prípade otázka slabosti veľmi nejednoznačná a hlavne diskutabilná.

O čom teda film je?
Wolverine sa vracia na plátno, no už od začiatku je divákovi jasné, že niečo nie je tak úplne v poriadku. Je slabý, jeho uzdravovacie schopnosti už tiež nie sú, čo bývali a akosi nám táto postava celkovo upadá. Niečo mu chýba, no aj tak si zo svojho starého charakteru veľa ponechal. Zarába, aby si mohol kúpiť loď a odcestovať na more, kde by v pokoji žil aj s Charlesom. Prirodzene, peniaze sa ale tak ľahko nenašetria a postupne sa Wolverine zaplietava do problému, o ktorom si pôvodne myslel, že sa ho vôbec, ale vôbec netýka. Na scénu prichádza Laura, dievča, ktoré údajne potrebuje jeho pomoc a nuž, je už len na našom hrdinovi, ako sa zachová. 


A teraz si trošku zaspoilerujeme! Ale len trošku :]

.
.
.
.
.
.
.
.

Ahr! V kine sa strhol fajnový šum, keď sa naše dievčatko po prvýkrát poriadne prejavilo! Ja... Ja som nad tým žasla a hovorila som si po celý ten čas len "Áno! Áno! Áno!" 
Z úvodného plagátu, ktorý som videla [ na rozdiel od traileru ] som si akosi tak domýšľala, že sa náš Wolverine bude hrať na starostlivú pestúnku a typického, dobráckeho ochranára a viete čo? Houby! Laura nič také nepotrebovala! Bola úžasná a každá akčná scéna s ňou rovnako tak! 
Popravde, možno by to niekomu prišlo prehnané a tak podobne, ale podľa mňa to malo tak geniálny náboj a ja len ďakujem tvorcom, že to spracovali tak, ako spracovali. Konečne! 
Konečne niečo, čo strhla diváka a úplne ho ochromilo!
A čo ten záver?
Nie...nie..nie..nie!
Som zvedavá, čo s tým akože teraz mienia urobiť :D 
Neverím tomu! Do poslednej sekundy som čakala, že sa tými kameňmi v závere "zatrasie", "pohne"... neakceptujem proste! :D Ale pozor! V podstate sa nám ponúka veľa riešení. Najmä netreba zabúdať na to, že po filme Days of Future Past sa zmenil osud mnohým. Deadpoolovi, Charlesovi... 
Je možné, že by dokázali vychádzať z toho a urobiť niečo úplne iné? Alebo to proste urobia nejako po starom a ponechajú dej po zmienenom filme. 
V každom prípade som veľmi, preveľmi zvedavá :]  
.
.
.
.
.
.
.

KONIEC SPOILERU!



A najlepšie na tom bolo, že aj cez odťaté hlavy a jatka to stále malo tú až čarovnú atmosféru. Marvel skĺbil pochmúrne akčné s neskutočne dojemným. Z každej minúty sršala emócia. Navyše, nebolo to príliš prešpekulované a aj napriek tomu to bolo perfektne vymyslené. Nič zložité a pri tom dokonalé. Stavili na kvalitné, dobre urobené scény, čím zabodovali. Zvyšok sa akosi tak kúzelne dotvoril sám :]
Normálne som nechcela, až ten film skončí. 
A musím uznať, že to bola fakt bravúrna rozlúčka Hugha s postavou Wolverina. 
Šepká sa síce o jeho nástupcovi /Tom Hardy/, ktorého tiež milujem, ale aj tak. 
Hugh bol Hugh, to sa neprekoná. 
Inak, teší ma, že sa o tom toľko píše, teší ma, že to považujú niektorí za najlepší film z tejto sféry.
Zaslúži si to a ja ďakujem za zážitok, ktorý som naozaj neočakávala :] 

***

2 komentáre:

  1. Pekne spracovaná recenzia na Wolverina.
    Bol to otrasne smutný film, ako som sa už vyjadrila. Otrasne smutný. A navyše, bola tam jedna vec, ktorá nezapadala (aspoň pre mňa) a to tá, že adamantiová guľka nezabije toho, kto má v sebe adamantium. Ak ho trafíš do hlavy, stratí len pamäť, ale nie je to preňho smrteľné - bolo to v X-men origins: Wolverine. Vtedy som sa zatvárila trošku vyjavene, že na tento fakt pozabudli a tak sa Laura tým spôsobom zbavila toho trápneho naklonovaného dvojníka Logana. Chápem, že sa ho nejako zbaviť museli, ale mohli vymyslieť niečo, čo by zapadlo, lebo na 100% bolo, že adamantiová guľka nie je smrteľná pre niekoho, ako je Wolverin.
    Narozdiel od iných filmov, tento bol riadny krvák. Bol to nezvyk, ale ok. Mne krváky nevadia, takže mi to nič nerobilo. Ale robilo mi zle sa po celý ten film pozerať na Logana, ako umiera, slabne a... jednoducho celé zle. -_-
    Čo sa týka záveru, to mi srdce trhalo, aj keď kamera veľmi "silno" ukazovala na jeho hrob, z čoho usudzujem, že je tu možnosť, aby vznikol ďalší film, avšak keď doň dajú iného herca (a je mi jedno akého), tak to nebude ono, lebo ja som bola po celé tie dlhé roky zvyknutá na Hugha a on bol jednoducho TOP.
    Inak, ja si myslím, že toto malo nadväznosť na to, že sa zmenila tá budúcnosť v podstate a časť minulosti. Lebo prečo by robili film, kde sa to ešte nezmenilo? Síce, mohli by špekulovať a zarobiť viac a nejako to dať dokopy, ale... hm... No nič ma nenapadá normálne. Kto vie, čo sa tvorcom rodí v hlave.
    No ak mám byť úprimná, keby tam ten Wolverine neumiera, tak by to nechytilo až toľko za srdce. Ja si myslím, že hlavne to tam urobilo dosť a možno preto sa to pokladá za skvelý film. Vidieť dokonalého hrdinu ako stráca dokonalosť... Lebo mne sa napríklad páčili aj tie predošlé filmy. Apokalypsa, origins, atď. Každý tam mal niečo do seba a vtedy som sa aspoň tešila z toho, že Wolverine to všetko dá do poriadku ako pánko. Možno je to detinské, ale veľmi ma bavilo sa na to pozerať.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahh, už od traileru plánuju, že na to půjdu do kina a to hodnocení na csfd, mě k tomu žene ještě víc. :DDD Moc pěkná recenze, neskutečně mě to nakoplo. Teď už jenom naplánovat si čas a jít do toho! :DD

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)