pondelok, 20. marca 2017

TABOO

***

...v rámci dlhšej pauzy, ktorá už zaváňa prokrastináciou...


***

Možno ste už sami na tento seriál narazili. Najnovšie mi vybehne zakaždým, len čo sa prihlásim na facebook a ide teda o dielo, ktoré sa má alebo už sa objavuje na obrazovkách HBO. 
Ja som si to teda pozrela na internete, keďže trpezlivá moc nie som a ani moja ideálna predstava sledovania niečoho nie je taká, že jeden diel za týždeň, dva za týždeň a tak podobne. 
Proste sa chápeme, čo tým myslím :] a keďže ide o osemdielnu vec, tak som sa do toho cez jeden víkend pustila. 


O čom TABOO je?

Príbeh sa odohráva v devätnástom storočí a točí sa okolo muža meno James Keziah Delaney. Ten bol dlho považovaný za mŕtveho, no potom sa na prekvapenie viacerých vracia domov na pohreb svojho otca. Čaká ho vysporiadanie s dedičstvom, nad ktorým sa však vznáša rúško temna a je mnoho tých, ktorý majú naň taktiež zálusk. 


Taboo má mnoho predpokladov na to, aby sa stal úspešným seriálom. Ponúka nám temne rozpracovaný, záhadný a tak trošku psychopatický dej, ktorý upúta už na začiatku. Taboo porušuje zákony a to rovno všetkého druhu. Tom Hardy sa nám predstaví v úlohe, ktoré mu neskutočne moc sedí a doteraz sa skláňam pred jeho hereckým výkonom. Uverila som mu všetko. Úplne všetko. Šiel z neho strach, tajomno a bol miestami naozaj nepredvídateľným hlavným hrdinom, na ktorého si doteraz utváram poriadny názor. Nebol totiž ani zďaleka tým sladkým, príjemným mužom, za akého by sme ho možno chceli mať a ukázal nám aj iný, dosť diskutabilný druh charakteru, o ktorom bolo horko-ťažko si niečo utriedené myslieť. 

  
 Bolo to prosto iné. Veľmi iné, no práve to zaujalo. Dosť zle sa mi v tom hľadalo niečo, čomu by som tak úplne fandila a aj samotný osud hlavnej postavy sa mi zdal taký, že som si občas povedala, že by si vážne predsa len zaslúžil dať do držky. Viete, myslím tým to, že v každom diele vždy bolo niečo/niekto, koho ste si zamilovali, no v Taboo to pre mňa nebolo jednoduché. Tvorcovia neidealizovali a povedala by som, že na veci ukázali presne tak, ako často v reáli bývajú a najmä, aké boli v minulosti. / Špina, intrigy, podlosť, nespravodlivosť,.../  
Dostali sme poriadny mix rôznych charakterov, čŕt, kvalít a aj keď to bola skutočne len taká miniséria, tak si myslím, že do toho šikovne postrkali toho naozaj veľa a pomerne dobrým spôsobom. Nič nepôsobilo rušivo a z každého kroku, ktorý nasledoval, ste mali dojem, že to tak malo byť. 


Veľmi by som pochválila vynaliezavosť, s ktorou sa hrdina pretĺkal problémami. Veľmi dobre to premysleli a tak urobili z tejto postavy niekoho, koho divák musel brať ako "niekoho viac". Zároveň však neprezradili toho dostatočne veľa a aspoň ja osobne som si mnohé domýšľala a preto dúfam, že druhá séria / ak bude? /, nám toho ozrejmí omnoho viac. Bolo to celé s jedným veľkým otáznikom a tak predpokladám, že by vedeli ešte dostatočne a uspokojivo prekvapiť. 


Zabudla som sa zmieniť, že seriál okrem toho všetkého, uvedeného vyššie, zároveň obsahuje dosť zvláštne, no zato geniálne scény poukazujúce na rituály, čary a mágiu. Náš Tom Hardy sa nám tu mení na chladného čudáka, ktorý je poriadnym strašiakom v uliciach Londýna.

V každom prípade ale hodnotím celkom kladne. Je to predsa len Tom Hardy :D 
V prípade záujmu sa teda môžete tešiť na ukážku veľmi netradičných prepojení, vzťahov a príjemne mätúcu atmosféru. Na veci, ktoré Vám možno nebudú po vôli a nebudú sa Vám ani tak moc páčiť, no nebudete si vedieť predstaviť, že by nemali byť súčasťou diela. Každá jedna z týchto zvláštností totiž dopomohla k utvorení TABOO a dala tomuto seriálu to, čo z neho v konečnom dôsledku urobilo niečo, z čoho zaručene budete mať zmiešané pocity :]  

***
    

1 komentár:

  1. Mám rada seriály, ktoré sú takéhoto netradičného druhu. Niekedy sa k tomu dostanem (áno, keď získam titul, vtedy) a bude to vrámci relaxu, na ktorý sa teším už teraz. Mám rada mysteriózne, nadprirodzené a mágiu, atď. v seriáloch a milo ma prekvapilo, žento má len 8 častí, lebo veľa seriálov má veľa častí, aby tvorcovia poriadne zarobili, no veľakrát kvôli tomu odfláknu dej, takže toto sa mi črtá ako niečo zaujímavé a premyslené. Ďakujem za recenziu. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)