pondelok, 17. júla 2017

Boku no Hero Academia


***


***

Definitívne som sa pre toto anime rozhodla po prečítaní recenzie na blogu Adís. Blížilo sa mi konečne voľno a ja som mala chuť na nejakú pekne spravenú akciu a keďže sa v novinkách už vôbec neorientujem, tak jediné, čo mi ako tak niečo hovorilo |kamarát sa mi o tom zmienil|, bolo zrovna toto. A neľutujem, aj teraz som práve dopozerala najnovší diel druhej série a rozhodne budem v sledovaní pokračovať.

***

O čom to je?

BNHA začína ako typický, klasický príbeh chlapca, ktorý sa chce stať superhrdinom. Vo svete sa totiž začali rodiť deti s tými najrôznejšími schopnosťami a nájsť niekoho, kto by nebol niečím výnimočný, je už skôr raritou a nuž, náš hlavný hrdina, žiaľ, takou raritou je. Čo je celkom smutný paradox, keďže práve jeho túžba po odvážnych činoch je jedna z tých najsilnejších. 


***

Po vzhliadnutí prvých dielov som si pomyslela, že toto je úplná "Narutovka" - myslím tie série, kde boli ešte deťmi, nie Shippuden. Proste milé, istým spôsobom strašne sympatické scény, doplnené vtipnými grimasami, humornými situáciami a hlavne tou peknou, čistou túžbou byť hrdinom. Bol to pre mňa taký fajnový návrat k tým starým klasikám, kedy nemusela byť každá postava úplné psycho, aby bola zaujímavá a prosto, ten príbeh vám príde akosi tak pekne jednoduchý, bez zbytočných, zložitých vecí naokolo a myšlienkových pochodov. A to, úprimne, na mňa veľmi zapôsobilo. 
Lenže potom prišlo úplné vytriezvenie v podobe prvých vážnejších bojov a ja som zistila, že toto anime aj napriek tomu, že sa javí spočiatku ako veľmi nevinná vec, dokáže diváka strhnúť a prekvapiť aj prvkami brutality.  


***

Popravde, ja som ten typ, čo si trošku zakladá na tom, akú má dielo kresbu, takže zo začiatku mi prišlo vyobrazenie mnohých postáv vtipné. Viete, vidíte také tie zvláštne, mega farebné obleky superhrdinov, pri ktorých rozmýšľate, že či autora nedokázalo napadnúť niečo decentnejšie, no potom si na to akosi tak zvyknete a je vám to úplne šumafuk. Neskôr si už ani neviete predstaviť nič iné a proste fungujete s tým, čo vám príbeh ponúka. A zistíte, že tie postavy vyzerajú super také, aké sú a že sa im to koniec koncov aj celkom hodí.


***

V úvode som spomenula, že som chcela akciu a tá je v BNHA fakt že dobrá. Milujem pekne a kvalitne urobené boje a tieto tu navyše vždy dokážu tak správne človeka emočne na dianie naladiť, ba až vyburcovať. Vážne, už dávno som nemala toľko pocitov počas jednotlivých scén v anime a je to vec, ktorú ja vždy viem oceniť, keďže som dosť výrazne, citovo stavaný človek. 
Áno, rada prežívam :] a mám z toho radosť :D


***

Čo ma však dostalo fakt že úplne, bol fakt, že toto anime ma totálny Akashi typ *.*
Je tu jedna postava, ktorá sa mi na Seijura strašne moc podobá- charakterom a trošku aj výzorom, dokonca aj jeho príbeh mi pripomína ten jeho. No a teraz pochopte, že tie sympatie voči tomuto dielu museli narásť :]
|narástli by zrejme aj bez toho, ale bol to pre mňa krásny bonus :3|


***

Takže za mňa veľmi dobré anime. Až som bola prekvapená, že ma to tak chytilo a preto len a iba odporúčam. Nepozerajte na to, ako to vyzerá :D nebuďte tak povrchní, ako ja :D 
Má to naozaj veľa krásne urobených momentov a aj keď sa zo začiatku zdalo, že tej komplikovanosti tak až tak veľa nie je, tak pri hlbšom zamyslení zistíte, že mnoho zo scénok je vážne dobre a až prekvapivo premyslených. Je to originálne i napriek tej typickej téme a tie postavy sú úžasné. Každá jedna má niečo do seba a vie zaujať. Určite si vytvoríte väzby.   


Mňa napríklad zaujal tento učiteľ. Hneď ako som ho uvidela, mala som v sebe taký ten zvláštny pocit, že máme veľa spoločného- napríklad tie kruhy po očami a samotné oči podliate krvou :D
Ale nie, je to taktiež báječná postava. A ja vycítila ten potenciál :D

***

1 komentár:

  1. Možno sa na to vrhnem aj ja, lebo nie len že mám problém niečo vôbec napísať, ale mám problém si nájsť anime na leto, ktoré by som sledovala. Samá prázdnota. Možno toto to vyplní.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za Váš komentár :)